angie

He is Angie, my son. Angie is a girl's name. His father and I thought our bay was a girl untill he was born. His father's name is Seiji. So, the name which "ji" finishes is a man's name in Japan. A of Angie is A of Akiko, and "gie" of Angie is "ji"of Seiji.Today, He was late for school. Although the message was contained in my phone in "Angie doesn't go to school yet" from the school teacher. But I was also sleeping, I did not notice.

彼は息子のアンジ。でも、アンジーは、女の子の名前。元夫と私は息子が産まれるまで女の子が誕生すると思っていました。日本では、「ジ」で終わる名前は男の子が多いので、私の名前のアキコのアと、セイジのジをとってアンジにしました。彼は、今日も寝坊して大掃除に遅刻。学校の先生から私の携帯に、アンジ君がまだ登校していませんとメッセージが入っていましたが、私も寝ていたので気づきませんでした。

Comments

  1. Haha bad for being late
    at school :P he's cute
    tho!

    xx

    ReplyDelete
  2. アンジ君、髪の毛伸びましたね。
    受験生大変じゃないですか??
    私の甥も同じ歳で受験生です。
    叔母の私も緊張します。
    先生、頑張って下さいね。

    ReplyDelete
    Replies
    1. ヨーゼフさんのお姉ちゃんの息子さんも受験生なんですね!
      アンジは、受験日に遅刻しないか心配です。

      akiko

      Delete

Post a Comment