Monday, April 29, 2013

Showa Day


Vivienne Westwood cardigan, Masshiva T-shirt

Today is "Showa Day" in Japan. My name is Akiko, "Show of Showa" and "Aki of Akiko" is written in same kanji. My friend mailed me, "Today is like Akiko's day!", so I am very happy. I went to Kitazawa Hachiman shrine and saw kyogen (farce played during a Noh cycle). I consulted an oracle, and the paper was written excellent luck!!! After that, I took a walk and went to a cafe. I had a very lovely time!
By the way, today's posts are Soba restaurant in Shijuku. I can't use chopsticks well.

今日は「昭和の日」ですね。お友達から、昭子さんの日みたいだねってメールがきたので、嬉しくなりました。午後は、大島紬に松煙染めの帯を締め、北澤八幡宮の昭和祭に行ってきました。気持ちのいい風の中、外で狂言を楽しみました。おみくじは、大吉でした!その後、散歩をしながらカフェでお茶をして、久しぶりに一人で遊びました。
関係ないですが、今日の写真は新宿のヨドバシカメラの近くの蕎麦屋さんです。私は箸がいまだに上手く持てなくて、着物のときは恥ずかしいです。

1 comment:

  1. Haha I really love your shirt!
    I'd love to buy one c: the
    food looks great!

    xx

    ReplyDelete