Monday, December 01, 2014

Field Theories by Amy Ellingson

I went to Amy Ellingson Exhibition opening reception party on 27th Novemver at Shoichiro. CBA told me about Amy, and I like her paintings. I could see carefully them at the gallery. I knew her message that I missed it on web site. I was very comfortable in front of her paintings. I was very glad that Amy, cba and I told each other. I am not good to listen English, but I answered to her, “They are family?” , because she painted same motif over and over again on various painting. She said to me, “Yes!”. Thank you, Amy! I would like to keep on having beautiful heart like her paintings.

Field Theories by Amy Ellingson
[The period of this exhibition] 27th of November 2014 – 17th of January 2015
B1F Sansho Bldg., 3-2-9 Nihonbashi, Chuo-ku Tokyo, Japan 103-0027
info@projekctsbyprojects.com

Amy Ellingsonさんの個展のオープニング・レセプションに行ってきました。会場は日本橋のShoichiroさんです。 Amyさんのことは画家のCBAさんに教えてもらって、一目で私も好きになりました。 ギャラリーには想像していた以上の大きさの作品が飾られて、WEBでは見れなかった細かいところまで見る事ができました。 どの絵の前に立っても気持ちのいい波動を感じました。 パーティでAmyさんとお話もできて嬉しかったです。 英語のリスニングがまだ苦手なのですが、Amyさんの説明をよく聞いていたら同じモチーフがいろんな作品に繰り返し使われていることが分かって、「They are family?」「Yes」と言ってもらえました。 どの絵もとても美しかったです。いつもAmyさんの絵のような心を持ち続けたいなと思いました。

Field Theories by Amy Ellingson
[展示期間] 2014.11.27(木) – 2015.01.17(土)
〒103-0027 東京都中央区日本橋 3-2-9 三晶ビル 地下1階
info@projekctsbyprojects.com

2 comments:

  1. 私も実物見てみたいです!とても細かいディテールが気になります。thank you for sharing your experience:)
    www.lettersimpromptu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. まりこさん
      Amyさんの作品、まるで景色のように美しくて表現の技法もおもしろかったです。1月半ばあたりまでやられているようですので、お時間ありましたらぜひ行ってみてくださいね♡

      akiko

      Delete