My Favorite Unlined Kimono






I wanted another kimono, but I didn't get it. I noticed today's kimono is similar to the one I wanted! So I enjoyed making some new outfits with this kimono. Recently I have some moments like this. My skill of making different kimono outfits is probably better. By the way, it was the first time that I wore this folk craft obi. This turquoise obiage (like a scarf for obi) seems like a beautiful ocean by a village. The village means a taste of my obi! This Kate Spade 'Make It Mine' bag has modular design. I wanted to add a sharper touch, so I used a white cover. This citrin ring from H&H make me comfortable. It's like a star in the village. I drew illustrations of the zodiac for the newest issue of Numero Tokyo, so I am interested in stars!!

今週の文春で林真理子さんの白大島のお話に感動し、単衣の白大島が欲しくてたまらなくなりましたが、これがあればいいのかなあと考え直す事にしました。すると、新しいスタイリングも浮かんできて、白大島よりもこの着物の方が素敵に思えてきました。最近、ういう瞬間が増えてきましたということは、手持ちの物でアレンジする力がついてきたようです。 さて帯ですが、なかなか出番がなく、ずっと箪笥の中に眠っていていたものです。今年初めて締めました。頂き物の鮮やかなブルーの帯揚げが、農村の向こうの方に見える海のようです。 ケイト・スペードのカスタムバッグMAKE IT MINEは、白いカバーにしてみました。このバッグのおかげで、シャープさが加わり、一気に私らしい着物スタイルになりました。 シトリンのリングは去年、H&Hで作りました。発売中のNumeroで星占いのイラストを描かせていただいたせいか、前から好きだった星がますます大好きになり、このリングは特別なお星様のように感じます。

You May Also Like

Comments

  1. Just discovered your blog.... LOVE IT!!!

    www.lacaleya.com

    ReplyDelete
  2. Very elegant and gorgeous outfit !:-)

    ReplyDelete
  3. Spectacular photos my dear, you look gorgeous in this styling. I love your blue obi :-)

    ReplyDelete
  4. You look very beautiful! Love the colour so much Akiko san :)


    http://www.thequinoxfashion.com

    ReplyDelete
  5. You look equally amazing in modern and traditional looks.
    Amalia
    xo

    ReplyDelete
  6. You look equally amazing in modern and traditional looks.
    Amalia
    xo

    ReplyDelete
  7. Splendid look and outfits. Great photos too. Greetings!

    ReplyDelete
  8. Thank you for your lovely comments!!!
    Have a great weekend♡

    akiko

    ReplyDelete

Post a Comment