Eco-leather Shoes From Stella MacCartney






Since I saw that Olivia Palermo wore eco-leather platform shoes from Stella McCartney, I had wanted the shoes of the same series. I had the discount shopping ticket from Barneys New York, and it was close to the deadline. So I went shopping at the Barneys New York in Shinjuku last month. The shoes were displayed and had an aura of authority, so I couldn't get any closer. I tried other shoes on sale, and I readied to try the shoes from Stella McCartney. They were so light like air and I could walk like a bird! The shop staff told me, 'I met a customer wearing the same shoes. He told me that he had three kinds of shoes because the series of them were very comfortable!'. I agreed it. My size of shoes is 37.5, but Stella McCartney doesn't have half size. As the result, I chose 37 although they were a bit too tight. 38 looked too big on me. Next day, I my feet were sore after walking for fifteen minuets. I should get 38. Hoever my feet were not sore day by day. The eco-leather might be stretched although the shop staff told it wasn't. When it snowed heavily in Tokyo, I wore them and got lost for an hour. I was late for a business meeting, but my shoes were great condition. When I came home, there were 10cm snow on the ground. My shoes were a little wet and were dried quickly. In addition, the white soles were cleaned by snow! You've gotta these shoes, but please be careful high jump in the snow!!

ステラ・マッカトーニーのエコレザーの厚底靴は、オリビア・パレルモが素敵に履いているの見てからずっと気になっていました。バーニーズのショッピングチケットの期限が切れそうな事に気づいたので新宿のバーニーズへ探してみる事にしました。お目当ての靴は、近寄りがたいオーラを放っていたので、まずは、セール品から試着して心の準備ができてから、この靴を試着させてもらいました。空気のように軽く鳥になったような気分になり驚きました。 お店の方が、この靴しか履かないという方のお話も教えてくれました。その方は3種類持っているんですって! その気持ちがとてもよく分かる履き心地でした。 私のサイズは37.5ですが、ハーフサイズが無いので少しきつめの37にしました。 38は、厚地の靴下を履けば大丈夫そうですが、足が大きく見えすぎたのでやめました。 しかし、翌日15分歩いただけで足の骨が痛くなり、38にすればよかったと後悔しました。 でも、少しずつ着用時間を延ばしてみたら痛みが消えたのです。 お店の方は合皮は伸びないと言っていましたが、このアルターナッパレザーは伸びる合皮のような気がします。 東京で雪が降った日、試しにこの靴を履いてみました。 数センチ以上積もった雪の中をざくざく歩けました。 1時間以上歩いても靴下は濡れませんでした。 この日は道に迷って大事な打合せに30分も遅刻してしまいました。 家に着く頃、10センチ以上も積もったので少し靴下が濡れましたが、靴は白いソール部分の汚れが落ちてピカピカになっていました。 でも、調子に乗って飛び跳ねて転んだら間違いなく捻挫するので、みなさま、雪の日は気をつけながら歩いてくださいね。

Emmeti coat, The Dallas jeans, stella McCartney shoes, Saint laurent sunglasses

Comments

  1. こんばんは。 akiko sama のとても楽しそうなお顔が印象的です。fossil とは、化石、時代遅れの人、という意味ですね。ブランドの意味するところとは、異なってとてもモダンですね。
     きょう、時間が有ったので、白金台の庭園美術館に行ってきました。Decoration never dies any way.{装飾は流転する」という副題のある、展示が有りました。とてもモダンで楽しめました。
     https://minorusaito.blogspot.jp/2013/03/a-metropolitan-garden.html このブログに「思いのまま」という浜離宮の梅の花が写ってます。の見ていただけたら幸いです。

    ReplyDelete
  2. Stunning look!
    Have a nice week!
    Gil Zetbase

    ReplyDelete
  3. Stunning look!
    Have a nice week!
    Gil Zetbase

    ReplyDelete
  4. These shoes are really beautiful, and you look so good in the shoes and this fur coat :-). We have snow too, because the freeze from Scandinavia has been here for a few days!

    ReplyDelete
  5. I love her shoes! Amazing look darling!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    ReplyDelete
  6. These are the perfect, stylish snow shoes! I love Stella McCartney platform shoes, they are so cute <3
    www.samanthamariko.com

    ReplyDelete
  7. Really adore this look, gorgeous girl <3

    Kiss kiss.*Jo
    Jo & Company Style

    ReplyDelete

Post a Comment