Eyebrow lesson





I have received eyebrow cutting & lesson. It was charity event by Chika Kimura, she is hair and make up artist. My eyebrow is fat and thick. So when I was a child, I called Hiromi Go, he is singer. A professional technique is beutiful!!! I came to like my fece. I posted about Chikabefore blog. The house where she was born encountered the damage of the earthquake. She told me a lot of things.

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
What is my being able to do?I thought for a long time.
Let's send scissors, the comb, and crossing to the struck beautician.
I delivers one pair of scissors than entering to
cut of 100 people in the volunteer .
I am glad to be able to achieve it by asking the senior of the beautician in Sendai.

from Chika's blog
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
I did the distribute the boiled rice volunteer in Fukushima the other day. (the post is here)
Was I useful ? After I returned to Tokyo, every day I thought. I make family's meal every day. Therefore, I thought that the distribute the boiled rice was easy. However, the expert cook was more abundant. My mince was unskilled and slow.
Therefore, I may obstruct the flow of the team, and have troubled you.

I told Chika the story.
She spoke that scissors etc, she had been sent by struck beauticians.
She seemed to be very glad , saying that "I was found being able to do finally".
I became glad, too. And it became a small face thanks to her face massage.
Chika's next event is here. It is held by 6/17 and 18 in Daikanyama. The photograph on is the driftwood objet sold in the lesson hall. Because it had seemed to be eaten by Goro, I endured it though I wanted to buy.

I was wearing DIANE von FURSTENBRG dress with H&M necklace

みなさま、こんにちは。
5/21に、木村智華子さんのチャリティ眉カット&レッスンを受けてきました。子どもの頃から、郷ひろみって言われ続けていた眉毛が、こんなにキレイになりました。やはり、プロの技はすごいです!!!智華さんは、以前このブログでも書かせていただいたのですが(こちらです)、智華さんの石巻市のご実家が今回の震災で大きな被害にあわれました。眉カットしてもらったあとは、マッサージまでしてくれて、その間、智華さんのいろんなお話を聞かせてもらいました。チカさんのブログから引用させていただきますね。

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

私に出来ることは何か...?  ずっと 考えてた。

被災した美容師さんにハサミとコーム、クロスを届けよう!
私がボランティアで100人のカットに入るよりも
      1丁のハサミを届けよう!
仙台の美容師の先輩にお願いして実現できたのが嬉しい。

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

どういうことかといいますと、
今回、私は福島に炊き出しボランティアをしてきた話とつながるのですが、
東京に戻ってきてから毎日、私は役にたったのかしら???とそればかり考えていました。
毎日、家族のご飯を作っているので、炊き出しをなめてかかっていたら、
料理の達人の方が多く、みじん切りが下手で遅い私は、
チームの流れのじゃまをして、迷惑をかけてしまった感じがしました。

そんな話を智華さんに打ち明けたら、智華さんは、
被災した美容師さんたちに、ハサミなどを送られたことを話してくれました。
やっと、自分にできることを見つけたの!と、とっても嬉しそうでした。
私も嬉しさが伝染して、それと、智華さんのフェイスマッサージのおかげで小顔になって
うきうきで帰りました。

智華さんの次回イベントは、6/17,18に代官山で開催されるそうです〜。一番上の写真は、レッスン会場で販売されていた流木オブジェです。お買い物したかったのですが、五郎に食べられそうだったので我慢しました。

Comments

  1. Beautiful dress! I've been wanting to have an eyebrown design lesson!
    xoxo

    http://amordedior.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. nice post, i really love this dress!

    have a nice day!

    xx

    ReplyDelete
  3. >Lariss
    >Tere

    Thank you for comments!
    I am glad very very very muchi!

    ReplyDelete

Post a Comment